duminică, 10 august 2014

Despre întinsul rufelor şi plăcerile vieţii


         Cred ca una din marile plăceri ale vieţii mele este să întind rufe. Operaţiune care durează maxim 5 minute. Absolut depline, pârguite şi parfumate.
         Întind rufe şi nu mă gândesc la nimic.
         E unul din acele lucruri care mă deconecteaza deplin.

        De o parte  a uşii sunt femeia sofisticată a secolului 21, cu gândurile bubuind atât de ameninţător şi nesfârşit, încât trebuie să îmi fac planificări nesfârşite şi liste peste liste pentru a supravieţui asaltului surescitant al sarcinilor de lucru. Uneori nu mai ştiu ce e cu listuţa aceea sau cu cealaltă, care e prima, care e a doua şi atunci le numerotez, asta e nr. 1 de luni şi asta nr. 1 de marţi! Muncesc 12 ore pe zi sau mai mult, printre picături analizez la nesfârşit mersul vietii şi al relaţiilor mele, ajustez pe parcurs, nu mai repet aceeaşi greşeală sau măcar încerc. Evoluez cu fiecare secundă în care îmbătrânesc. Sunt tot mai deşteaptă pe măsură ce clipele îmi dispar şi pielea îşi pierde netezimea. În curând va fi nevoie să îmi monitorizez şi înţelepciunea, mă va apăsa atât de rău, încât va trebui să o descarc pe listuţe sau fişiere! Întâmplările vieţii şi-au pierdut frăgezimea , dar şi dramatismul. Nimic nu mai e complet tenebros, am suferit atât pentru toate, încât acum ştiu că e cum spun bătrânii: toate trec. Încep să zâmbesc ca ei.

        Apoi apuc hotărât ligheanul plin de rufe  şi păşesc de cealaltă parte a uşii.

       Sunt doar eu şi iarba. Soarele pe faţa mea. Secolele dispar şi sunt aceeaşi femeie simplă dintotdeauna care iese între dealuri, să-şi atârne rufele în lumină şi vânt. Îmi place să cred că e Scoţia cea sălbatică. Cămăşile flutură, mirosind a proaspăt, murmurul frunzelor e atât de limpede, aerul încins se vălătuceşte în jurul mâinilor mele care scutură hainele , trag cu nesaţ în piept miresmele verii şi ale primăverii totodată, sunt fericită. Sunt esenţă. Sunt o piesă de puzzle potrivită exact în spaţiul ei ereditar. Marginile mi se îmbină armonios cu toate celelalte. E linişte. Nu mai am nici un gând. Doar adieri de păpădii, de verde.  Picură parcă de peste tot lumină aurie şi albastră, sufletul meu râde în bucurie. Nu văd blocurile scorojite din faţă.  Cufundată înlăuntru, privirea mea îmbrăţişează dealurile molcome, frăgezimea cerului, nesfârşitul lumii. Trag de timp, trag aer adânc în piept.

        Viaţa mi se rotunjeşte ameţitor între spirale programate şi nebune, urcând sau coborând, şi platouri verzi pe care întind rufe.

             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu