joi, 4 septembrie 2014

Jurnal de Barcelona - Ziua 2

 ZIUA 2

 Ne instalăm în avionul roz şi drăguţ,( nu e Lufftansa, dar zboară si el! Sper, adică!) şi mă pregătesc, din pură obişnuinţă, să adorm! Cristi e distrus, stă la mijloc, nu la micuţul hublou , aşa că admiratul norilor şi apelor se va face pe liniuţe-fâşiuţe. Cele care mai răzbat de după capul celui lipit de geam! Printre gene îl văd cum mustăceşte, punând la cale reţele  neuronale ample de memorare, permutări şi rearanjări prin care va ţine minte pe vecie ce loc să-şi comande. Ceva cu numere pare, impare, habar nu am şi nici nu mă interesează, căci moleşeala zborului îmi închide obloanele. Sunt în cetatea mea de nori.

             Mă trezesc în zgomot de pâinici calde şi arome de cafea. Se împarte micul dejun. Parcă suntem într-o casă de jucărie, toate mici, de la tăviţe la furculiţe, dar savurăm, căci suntem flămânzi şi ah, ce bine e să bei cafea, să zbori şi să ronţăi dintr-o pâinică fierbinte, unsă cu unt!

             Barcelona!! Nu-mi vine să cred că sunt din nou aici!! Oare rezonanţa asta pozitivă chiar să fie??! chiar să poata fi pipăită?! Să se nască fizic pentru că o gândeşti cu toate celulele tale???  E exact ce mi-am propus în vis, să vin aici cu Cri şi Ale, şi uite!! E adevărat!!!

            Tot gândindu-mă la rezonanţe  şi alte cele importante şi vitale, tralala, tralala, cred că am un aer aiuristic tembelistic, căci Cristi mă scutură şi mă întreabă care e zborul lui Ale, să ne uităm la ce oră ajunge.

            Hopa! Habar nu am, dar ţin minte exact forma hârtiuţei pe care era scrisă chestia! Am aruncat-o chiar înainte de plecarea din Petroşani, făcând ordine! Ei, na , mare lucru, zic eu. Ne uităm pe tabelă şi vedem care zbor vine din Anglia! Cred că de-aia am şi aruncat, bre, hârtiuţa! Nu era logic că nu îmi trebuie, de vreme ce putem să ne uitam pe tabelă?? Ce, te pui cu gândirea mea logică şi sănătoasă?!! Cristi se face tot mai albastru pe măsura ce  e evident că nu apare nici un oraş englezesc  la zborurile din următoarele 2 ore!  E figura aceea a lui, în care își ține cu grijă maxilarele încleștate, de teamă să nu i se dezmembreze în urletul ancestral al furiei: “Femeie !!!! de ce nu ai notat ce si cum??!!” Ha, bine face! Că dacă zice ceva, zic și eu, na!!! Adică el de ce a tot stat  pe laptop, în timp ce eu am organizat toate??!! Că de atâta organizare mi-a ieșit pe nas! Restul mi-au reușit bine, si jacuzzi( pardon,    jacuzzi-ul era a lui, el îl gasise!!!), mă rog , urmau să îmi iasă bine următoarele! Cazarea, etc, etc!

            În tăcerea așternută între noi, în mica noastră bulă de liniște tremurată în vuietul aeroportului, încerc să-l încurajez să iasă din posibila depresie anxioasă și îi spun că e  posibil ca Alex să  vina prin Munchen?? Amsterdam să fie??!! Rostesc cu voce tare numele orașelor, încercând să îmi activez memoria! Mă privește ca pe o nebună, neștiind dacă să râdă sau să se plânga din nou de multiplele mele cunoștinte geografice. Aiurea, cel mai simplu: ne postăm în fața ușilor și așteptăm să apară Ale din Anglia! Apare el!! Cea mai simplă soluție!! Tot creierul meu briliant a găsit-o!!

            Așa că stăm și ne uităm la șuvoiul neîntrerupt de oameni care iese pe ușile batante. De toate culorile, înălțimile, sporovăind în tot felul de limbi. Imediat vine și Ale, sunt convinsă, așa că mă concentrez să fiu prima care îi depistează statura înaltă și părul blond, zâmbetul bineștiut și drag! Dăm și niște mesaje către kitchibobo, să fim siguri că ne caută și el! După vreo oră, în care eu m-am distrat copios privind oamenii, iar figura lui Cristi s-a deteriorat vizibil, pierzându-și nuanța frumoasă de vacanță și liniște, în sfârșit,  mesaj!!! ‘Unde sunteți?? Că eu sunt afară!!!” Paranormal!! Pe unde a ieșit?? 

            După schimb disperat de mesaje, mare descoperire!! Ale e la terminalul 2, iar noi la 1.

            Nu pot descrie  privirea lui Cristi!! aruncată mie!! ! mie, capodopera de femeie pe care o are el pe acest Pământ!! De parcă aș fi putut vreodată reține chestia cu terminalele, de vreme ce nici nu știam ca e posibil așa ceva!! Să existe doua terminale!! Ce sunt alea???!!! Întrebăm, coborâm la subsol, ne urcăm într-un autobuz și părăsim aeroportul, mergem și tot mergem. După vreo 10 kilometri, Cristi începe să își pună întrebări și  în legătură cu capacitatea mea de a înțelege un simplu mesaj în engleză!! Noroc că îl vedem pe Alex, altfel poate ajungeam  bănuită și de Alzheimer!

             Eliberată de stresul provocat de aruncarea hârtiuței-cheie, mă bucur în voie de regăsirea lui Ale, de palmierii din zare și mersul pașnic cu autobuzul spre Placa Catalunya. Alex o sună pe Lucreția, pesoana de contact care trebuie să ne aștepte la apartament, vorbește cu ea civilizat în engleză, spunându-i că sosim , apoi o schimbă pe română și zâmbește încântat, Lucreția e româncă! Iar ni se întâmplă! Români peste tot! Suntem o nație harnică și larg răspândită !

              În Placa Catalunya ne scuturăm de spiritul neprielnic al economiei și luăm taxiul     ( aiurea! în zona tumultoasă a necunoscutului, ne hotărâm să ne facem viața mai ușoară!). În fața clădirii frumoase , care arată exact ca în poze, apare și Lucreția, pe bicicletă, o Lucreție fericită nespus să dea de români, o Lucreție căreia nu îi mai tace gura! Ne conduce în apartament, la ultimul etaj, și povestește , povestește! Despre viața ei, e măritată cu un columbian și are 3 copii, e de 20 de ani plecată, despre  aventurile apartamentului cu turiștii. Grupuri de englezi , veniți doar să bea, să facă scandal, să îi deranjeze pe drăguții bătrânei de alături! Într-o noapte, după un chef monstru, niște briți și-au aruncat pantalonii, chiloții în spectaculoșii copaci de sub terasă, jenând obrazul întregii comunități! Ha! Declarăm cu mândrie că noi, fiind români, nu niște englezi bețivani , nu vom face nici o problemă!!! Nenorociții!!( ca să vezi ce chestie, ne pregăteam să ne rușinăm că suntem români, din cauza faimei hoților de pe Rambla!! acum suntem mândri!! ).     

               Apartamentul e superb, NU am dat greș!!! L-am ales bine!! Cu creierașul ăsta amețit al meu!! Asta da, reușită!! Cristi privește cu îndoială, nevrând să recunoască din prima meritele mele indubitabile! E frumos, frumos, frumos.... mare, pereții albi și luminoși, tavane maure , din bârne de lemn închis la culoare, picanterii gen picasso, un aer șic, cu picături portocalii înotând în aer mediteraneean. Îmi vine să râd isteric de cât de frumos e!! Dar nu pot, pentru că Lucreția nu mai pleacă!!!! Ea nu își dă seama că noi de la români venim! Plin de români la noi!! Ne invită la ea, ne fofilăm cu măiestrie toți trei, e o artă pe care o exersăm de o viață, ne pricepem. Pleacă, sărăcuța , în cele din urmă. Răsuflăm ușurați și râdem ca nebunii. Inspectăm apartamentul, absorbim toate detaliile , totul e minunat, dar terasa, oh!  Terasa! le bate pe toate !! largă, canapele albastre, ghivece uriase albastre cu leandru înflorit, pe albastrul cerului, o întindere nesfârșită de lumină. E locul meu preferat din toată vacanța, e castelul meu, e oaza mea barceloneză!!

                 Baieții fac glume pe seama Lucreției , nevinovata!, nu reușesc să îi rețină numele, nici unul dintre ei, o pomenesc pe rând, ba e Agripina, ba Zamfira, Aurelia sau Florentina! Alex își desface cadoul, minunatele cărți și râde încântat, în timp ce ronțăim fursecuri cu ciocolată. Ne cercetăm lista cu obiective, noi suntem din aceia care își fac liste și se organizează!! Eu și cu Alex, adică!! Nu haotici , ca alții! Noi avem o minte rațională, logică, bine structurată . Totul e bine pus la punct, pe listă! Hotărâm să cercetăm cartierul gotic și să ajungem până pe Rambla! La drum!!

                  Străduțe înguste , tumult de oameni și boutiquri, colorat și pașnic, simțurile mele deschise și însetate nu detectează nici cel mai mic pericol. Doar piețe frumoase, cu palmieri și porumbei, cu susur de fântâni, cu arome de libertate și cremă catalană. Nesfârșita varietate a vitrinelor, a suvenirurilor gaudiene, posibil infinita capacitate de a cheltui, disponibilitatea de a cheltui și de a cumpăra lucruri frumoase și inutile îmi sporesc bucuria plimbării, zâmbetul și lumina. Sunt cu Alex și Cri, nu îmi mai trebuie nimic pe această lume, decât această alunecare prin cetatea gotică a vacanței mele.

                  Popas în Placa Reial. Bere brună și rece pentru cei însetați , povești . Atmosfera e atât de diferită de cea a Londrei! Încerc să definesc diferențele , dar tabloul se va limpezi peste câteva zile, încă nu pot să pun punctul pe i. Simt doar cu toată ființa că e diferit. Și e bine.

                Ajungem pe Rambla, savurăm farmecul culorilor și al  clădirilor , al miilor de oameni care se miscă alene, fără nici o țintă, un șuvoi uriaș legănându-se leneș între o terasă și alta, între pahare de sangria și platouri întinse de paella. Mimi și artiști locali, suveniruri și flori. La Bouqeria, abundență de fructe și culori. Ni se face foame și intrăm într-un bar, sporovăind în română despre ce tapas-uri să ne alegem. Chelnerul ne răspunde în aceeași limbă, încă unul!!! Și servim la o măsuță din tot felul de boluri, bem sangria și ne distrăm, începem să ne  amețim. În cinstea românismului, chelnerul ne mai toarnă niște sangria și asta poate fi singura explicație pentru nefuncționarea mărețului meu card Reiffesen! Alex bagă codul de două ori, dar nu dă nici un ban, nenorocitul de card! Știam eu că banca asta nu e bună de nimic!!

                    O luăm spre casă, printre palmieri și brize, împăcați cu plinătatea zilei.

 Ale:   - Cam scumpe tapas-urile astea! Niște ciupercuțe acolo, tartă de spanac și alte prostioare,   30 euro!!!
Cri:      - Tapas!! Aiurea ! E cam totuna cu  kotono!!Soldăţeii ce mi-i făcea bunica. Vă fac eu niște tapas acasă de nu vă vedeți!  Mai ieftini!

                   Tac jignită. Ăștia doi Alpha nu înțeleg chiar nimic din culoarea locală??!! Auzi, tapas-urile sunt totuna cu kotono!!! Bucățelele de sanvișuri pe care i le făcea bunica lui în Lonea!!! Ce dacă e scump, chiar e!, dar de ce nu mi-a funcționat cardul? Poate o să stăm numai pe banii lui Ale?? Ne facem de toată praștia! Nemairăbdând , intrăm în primul Merkat de cartier, cumpărăm una, alta și plătesc cu cardul meu, ținând degetele încrucișate în gând. Ura! Funcționează!! Ale, mamă, nu știu ce cod ai bătut, dar cred că era ceva muiat în sangria!!

                   Ne retragem pe terasa noastră albastră, cu pahare mari de vin roșu, aerul e plăcut și parfumat, cu iz de languste, strada de la picioarele noastre pâlpâie plăcut , cele doua turnuri uriașe din depărtare luminează stins deasupra verdelui întunecat al Parcului Ciutadella. Facem planuri pentru a doua zi. Pe lista mea se află Sagrada, deși la strâmbăturile băieților declar generos că sunt dispusă la schimbări.

 Cri:     -Știi că maică-ta e Alpha-woman?! Alphabetagamma??!!! Hai să terminăm odată cu Sagrada aia și mai vedem!
Ale:     -Deci mâine scăpăm de Sagrada!!
Cri, cu speranța aburită de îndoială:    - Poate-i fain, măi!!

                   Bătrânelul de alături îndrăznește să iasă și el pe terasa-i proprie, salutându-ne cu îndoială. Parcă îi vedem gândurile înspăimântate: Alți turiști nebuni!! Râdem, amintindu-ne de englezii cheflii de care ne-a povestit Lucreția-Agripina- Argentina!

 Cri:    -Dacă bem vinul ăsta, umblăm și noi pe balustradă! Uite, acolo ne aruncăm chiloții!! În pomul ăla! Să vezi ce ballooning facem!!

                  Luminițele avioanelor rămân să plutească deasupra terasei noastre albastre mult timp după ce ne ducem la culcare.

                 

 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu