vineri, 29 martie 2019

Zig-Zag ( 45 de gânduri rotund-frânte )


Un zig zag este o linie frântă ce aleargă între două paralele, ciocnindu-se bezmetic de ele și schimbându-și mereu traiectoria. Râzând, țopăind, dând cu capul de limanuri, dar mereu în sus, numai în sus, pe drumul paralelelor spre infinit. E format din multe z-uri, z de la zenit, de la zdruncinat, zgândărire, zvăpăiat, zălud, zâmbet, zen, neapărat de la zbor, zahăr, zdrob, zgârietură,  zbucium, zăbală, invariabil de la  zadarnic, zidire, zeiesc, zgrunțuros, zgribulit, zarzăr, iar zenit și iar zen. Poate și de la zvâc.

Îmi plac chestiile astea cu “Am ajuns la vârsta la care”… mi se par amuzante și înțelepte, linii frânte care formează zigzag-ul vieții cuiva într-un anume moment. Poate sunt adevărate, poate nu, dar ce te poți aștepta de la un zigzag decât să sară de nebun spre altă și altă realitate. Gurile bune ar numi-o evoluție, gurile rele capriciu.  Prefer să fiu romantică și să vorbesc despre zigzag-ul gândurilor mele rotunde.

Se pare că am ajuns în acel colț-unghi al literei Z în care:

-     ceea ce gândesc pare să semene cu ceea ce fac; 

-     nu mă mai deranjează când oamenii nu fac ce vreau eu și nu o mai iau ca pe un afront personal;

-    simt că pot să renunț la 80 % din posesiunile mele materiale( care nu sunt multe)- de fapt doresc să-mi păstrez doar câteva cărți prețioase și magneții călătoriilor mele, plus laptopul, neapărat;

-     mă gândesc să emigrez și nu mă mai bântuie frica că o să ajung homeless;

-     oamenii frumoși și buni mi se par cea mai importantă valoare a acestei vieți;

-     mă doare-n cot de perfecțiune - a mea și a altora;

-    refuz să șterg numărul mamei din telefon, deși ea nu mai e - și asta mi se pare acceptabil din punct de vedere rațional, e rațiunea mea, la urma urmelor;

-    fiecare clipă a devenit atât de prețioasă, încât nu mai am timp să mă supăr sau să mă enervez;

-   fericirea coboară peste mine din lucruri mărunte: un buchet de lalele, un film romanțios slab, drumul spre casă alături de omul meu, o felicitare cu o maimuțică; 

-    nu mai sunt dezamăgită de viața și realizările mele, am făcut tot ce am putut cu ce mi s-a dat și dacă am lăsat vreo urmă pe undeva, sper să fie una albastra - și dacă nu, asta e; oricum, continui să încerc;

-   simt o îngăduință uriașa pentru toate diferențele dintre mine și ceilalți; îngăduință față de ei și îngăduință față de mine;

-   privesc încântată, clipă de clipă, spre fiul meu care e om adevărat și bun pe planeta Pământ;

-   m-am împăcat cu memoria mea slabă și cu felul în care mă fac de râs nerecunoscând oamenii și uitând te miri ce;

-  aștept cu nerăbdare euforică toate călătoriile mele viitoare, minunate, splendide, prețioase, prin care voi țopăi ca un lepricon fără vârstă;

-    nu mă interesează ce haine port și nu m-a interesat niciodată;

-   căsnicia mea clătinată de valurile anilor plutește blând, mai senin și cald ca niciodată;
 
- cărțile sunt încă alături de mine, fascinante și prietenoase, îmbrățișându-mă cu brațele lor calde; luxul pe care nu mi-l refuz niciodată;

-   toată ființa îmi râde voios și împlinit căci nu mai există minciună niciunde în viața mea;

-   m-am împăcat cu gândul că n-o să am niciodată bani în vreun cont și nici casă pe malul mării; 

-   fratele meu a ajuns să-mi placă foarte mult, am ajuns să simt că el, ca și mine suntem chintesența părinților noștri, că avem părți comune care ne îngemănează și știu că face tot posibilul să fie un om drept în această lume;

-  am renunțat la moftul că ar putea să-mi placă vreodată să am animale de companie  ( chiar dacă ele sunt așa de drăguțe în poze!);

-   vibrațiile viitorului meu sunt puternice, pline de energie și la fel de atrăgătoare ca întotdeauna;

-  am prietene extraordinare care fac lucruri incredibile pentru mine;

-    am căzut și m-am ridicat și încă merg neclătinat spre înainte;

-    simt că am avut și am norocul extraordinar de a-mi plăcea ceea ce fac și de a întâlni astfel atâția copii frumoși și dragi;

-    joc bile pe tabletă și asta mă relaxează chiar dacă este o chestie idioată;

-    nu reușesc să evit prăjiturile, dar mă străduiesc în continuare;

-   pâinea proaspătă de casă cu unt e preferata mea și mănânc fără rușine ori de câte ori mă răsfață soțul cu ea;

-   îmi place shake-ul de afine, portocale și banane și nu am de gând să țin nici o cură de slăbire care nu conține fructe;

-   nu o să grădinăresc vreodată, ceea ce e o mare ușurare ( la un moment anume mă vedeam mare proprietar de plantații de măslin și portocale:)))));

-   nu-mi place șampania și nu-mi plac petrecerile la care se stă la masă toată noaptea sau se dansează- le dau oricând pe toate pe o palavră la o cafea cu  prietenele mele; 

-   când explodează o țeavă prin casă și apa țâșnește cu toată puterea nu știu decât să îmi strig soțul și mă gândesc că e totuși cazul să învăț să închid apa; îl strig de asemenea când văd un păianjen, dar cu asta nu știu ce aș putea face;

-   parfumul meu preferat e “La vie est belle”!;

-  sunt o optimistă incurabilă și nu am de gând să renunț la asta vreodată;

-  am învățat să cer ajutor și, spre surpriza mea, am descoperit că oamenii sar netulburați in ajutor- gasesc asta tulburator de-a dreptul;

-  merg la masaj o dată pe săptămână și mi se pare un moment important al fericirii mele;

-  părul îmi stă lung, zbuciumat și aiurea și mă face să mă simt  frumoasă;

-   iau pastile zilnic și asta nu mă mai necăjește, pentru că știu că toate efectele lor adverse nu sunt pentru mine- eu am să le contracarez cu zâmbetul meu molipsitor;

-    îmi place cafeaua pregătită neapărat de un barista ( uneori soțul meu poate juca acest rol, pe lângă cel de brutar);

-   marea și soarele sunt două din marile mele iubiri, chiar dacă nu primele;

-    nu mi-e dor de oamenii din trecutul meu, mi-e drag de ei, dar nu dor; dor mi-e doar de cei din prezentul meu;

-    sunt înțeleaptă, puternică, energică și nu mă las;

-   am o uriașă iubire pentru tot ce e frumos și bun, iar frumosul și binele sunt în atâtea variante peste tot, doar să ai ochi să le vezi; 

-   din când în când cad pe drumul drept, mă rănesc și râd de cât sunt de neîndemânatică;

-    zenit și zen sunt cuvintele mele preferate zilnic;

             Voi?
 

Un comentariu:

  1. Pentru că sunteți amatoare de lectură și pentru că zen-ul e mai puțin decât credem, totuși mai mult decât sperăm: https://holybooks-lichtenbergpress.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/Zen-Mind-Beginners-Mind-by-Shunryu-Suzuki.pdf
    Carte recomandată aici: https://www.youtube.com/watch?v=VXefqcibq-E
    Cu drag.

    RăspundețiȘtergere